uszkodzony bagaż
reklama wczasomaniak

Trzy lata temu moja Mama podróżowała z pewnym biurem podróży to Turcji. Sam wypoczynek jak i hotel, w którym była spełnił oczekiwania, a zagraniczne wczasy w bezpiecznej (jeszcze wtedy) Turcji wspomina do dziś. Jedynym minusem całej wyprawy była uszkodzona walizka (wyrwany zamek zabezpieczający pinem), choć z tego co udało się mamie ustalić, nic z walizki nie zginęło. Jednak powstał problem, bo po pierwsze walizka nie była w żaden sposób zabezpieczona, nie było sposobu na to by powtórnie bezpiecznie się do niej spakować, a poza tym była to strata finansowa. Bez względu na to czy masz walizkę za 50, 150 czy 500 zł, takie sytuacje nie powinny mieć miejsca, ale uznajmy, że „mogą” się zdarzyć. Niewyobrażalne jest dla mnie jednak zachowanie tour operatora, który wprowadził moją mamę w błąd i nie wypłacił jej odszkodowania.

Mimo tego dziś wiem jak reklamować uszkodzony bagaż by odzyskać pieniądze i o tym właśnie chciałem powiedzieć i Wam.

Moja mama bezpośrednio po przylocie na tureckie lotnisko i odebraniu uszkodzonej walizki zorientowała się o powstałej szkodzie. Niezwłocznie powiadomiła o tym rezydenta (przedstawiciela biura, w którym wykupowała wczasy w Turcji) a ten poinformował ją, że „spiszą protokół po przyjeździe do hotelu i wszystko zostanie załatwione”.

Moja mama jako osoba nie znająca się na prawie podróżnych, a także mająca zaufanie do przedstawiciela firmy, w której kupiła wczasy w Turcji jak najbardziej na to przystała.

Po przyjeździe do hotelu sporządzono protokół (nawet nie wiem czy rezydent wykonał zdjęcia). Protokół został przesłany do biura podróży. Następnie powrót z wakacji i oczekiwanie na odpowiedź, która brzmiała odmową zwrotu za uszkodzony bagaż. Dlaczego ? Ponieważ trzeba to zgłosić od razu, bezpośrednio na lotnisku !

Może i tak należy skutecznie reklamować uszkodzony bagaż, ale dlaczego w takim razie przedstawiciel firmy wprowadza swoich klientów w błąd, uniemożliwiając uzyskanie odszkodowania ? Tego firma nie potrafi i nie chce wyjaśnić, nie poczuwając się do jakiejkolwiek odpowiedzialności !

Uszkodzony bagaż ? Reaguj na lotnisku

Jeśli zatem następnym razem Twój bagaż zostanie uszkodzony, musisz natychmiast zgłosić to na lotnisku w odpowiednim biurze. Oczywiście radzę poinformować o tym przedstawiciela biura wymusić na nim pomoc (po pierwsze nie każdy musi umieć mówić po angielsku, po drugie wtedy na pewno nasz autobus na nas poczeka : )).

Jeśli nie dopilnujesz tego by zgłosić uszkodzony bagaż na lotnisku to nie będzie szans na odzyskanie pieniędzy.

Tak samo postępuje się gdy Twój bagaż zaginął.

reklama wczasomaniak

2 KOMENTARZE

  1. Również uszkodzony zamek – zgłoszone na lotnisku + przesłane wszystkie dokumenty w terminie = odmowa ENTERA powołująca się na ich regulamin :

    5.2 Enter Air nie ponosi odpowiedzialności za drobne uszkodzenia zewnętrznej powierzchni
    bagażu Pasażera (np. przetarcia, zadrapania, zabrudzenia, plamy, wgniecenia, itp.), które
    wynikają z normalnego użytkowania bagażu, a także za wszelkie uszkodzenia spowodowane
    przeładowaniem Bagażu.

    • Maciej, niestety tak to jest już jest. Wszystkie korporacje mają swoje regulaminy, które bronią ich z każdej strony. Wobec takiego zapisu trzeba by zadać pytanie, jak zatem bagaż jest ubezpieczony od uszkodzeń, skoro wszystkie można podciągnąć pod przeładowanie czy normalne użytkowanie bagażu?!
      Problem w tym, że jedyne co można zrobić to iść do UOKiK, sądu i tak, kopiąc się z koniem stracić czas, nerwy i pieniądze. Smutne to.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here